W ostatnim czasie bardzo mocno zmieniły się priorytety turystów, coraz częściej zamiast wydawać krocie na podróżowanie daleko za granicę do ciepłych krajów, wolą wybrać miasto pokroju Malborka czy Torunia – o ile oczywiście oferują one jakiś ciekawy sposób spędzania czasu tak w sezonie jak i poza sezonem turystycznym. Dlatego też miasta muszą coraz bardziej starać się nie zniknąć wśród coraz bogatszej oferty turystycznej, w której przodują oczywiście najbardziej zamożne rejony, od lat popularne i wybierane chętnie przez masowego klienta. Mniejsze miasta jak Malbork coraz skuteczniej jednak rywalizują przede wszystkim mocną ofertą kulturalną adresowaną do bardzo różnych ludzi, mających bardzo różne hobby. W ten sposób regularnie organizowane imprezy o zasięgu ogólnokrajowym zostają zauważone przez media a miasto zyskuje renomę zaangażowanego, posiadającego odpowiednią bazę hotelową i tętniącego życiem także poza sezonem. A od tego tylko krok do przyciągnięcia do siebie setek nowych turystów.