Dzisiaj świat mediów zmienia się błyskawicznie, co nie jest na pewno zaskoczeniem dla ludzi od lat śledzących postęp w technologii najpopularniejszych światowych mediów. Najważniejsze jest jednak stworzenie Internetu, gdyż to w nim błyskawicznie zmieniają się trendy a użytkownicy cyfrowych portali mają kolosalny wpływ na to, co dostaje się do czołówek gazet publikowanych kolejnego dnia, o czym mówią reporterzy wieczornych wiadomości. Nigdzie moda nie reaguje tak szybko jak w Internecie i to, co nagle staje się popularnym sieciowym powiedzonkiem po chwili przechodzi do kanonu mowy ulicznej. Z czasem jednak słowo może okazać się w sieci bardzo nieaktualne a ludzie korzystający z niego wychodzą z miejsca na bardzo starych i oderwanych od wirtualnej rzeczywistości. Specjaliści od kreowania trendów muszą więc bardzo dobrze orientować się w tym, co jest aktualne a co takim było tydzień temu, gdyż stworzenie reklamy z wykorzystaniem słowa niemodnego od miesiąca może jedynie przysporzyć więcej problemu niż korzyści.