Nowoczesne społeczeństwa doskonale radzą sobie z wykorzystaniem Internetu i aktualnie mało która rodzina potrafi funkcjonować codziennie bez odpowiedniej dawki Internetu. Z tego też względu współcześni politycy bardzo aktywnie biorą udział w kampaniach medialnych właśnie w Internecie a partie obecne są coraz częściej online. Potencjał drzemiący w sieci pod katem zdobywania i mobilizowania własnego elektoratu jest wielki, więc wszyscy mający zasoby pieniężne na prowadzenie kampanii w okresie przedwyborczym zalewają sieć swoimi materiałami reklamowymi w stopniu masowym. Dziś jednak coraz skuteczniejsze są inne, ciekawsze i adresowane do młodszych ludzi formy promocji. A Internet daje takich możliwości mnóstwo i samo wykorzystanie śmiesznego filmu, modnego akurat związku frazeologicznego czy grafiki z popularną postacią w swojej reklamie niejednokrotnie może wystarczyć do przyciągnięcia uwagi tysięcy Internautów. A stąd już bardzo krótka droga do otrzymania tysięcy głosów w regionalnych wyborach.