Konkurencja na rynku nowych mieszkań jest dzisiaj spora, dlatego deweloperzy inwestujący w nieruchomości używają rożnych sztuczek, aby zwabić klienta i podpisać z nim umowę sprzedaży lokalu. Co działa na klienta najbardziej przekonująco? Między innymi są to komfortowo położone nieruchomości na nowych przestronnych osiedlach z ogródkiem i placem zabaw, na którym będą mogły bawić się dzieci. Z okien rozciągać się będzie piękny widok, na makiecie przedstawiającej nowe osiedle na pierwszy rzut oka widać przestrzeń, bo poszczególne nieruchomości są w znacznej odległości od siebie. Dziwnym zrządzeniem losu już po podpisaniu umowy i rozpoczęciu budowy okazuje się, że w miejscu przestronnego trawnika wyrasta kolejny blok, którego nie było wcześniej na makiecie, zbierając tym samym cała wolna przestrzeń z nowego osiedla i czyniąc je podobnym do wielu innych blokowisk. Oczywiście wszelkie nieporozumienia są tłumaczone niedoskonałością makiety, i nigdy tym, że deweloper chciał świadomie wprowadzić klienta w błąd.