BMW E46 to model niezwykle skrajny w opinii klientów. Jedni twierdzą, że dwulitrowy silnik w dieslu jest bardzo skomplikowany, a co za tym idzie drogi w naprawie, inni natomiast mają zdanie, że to jeden z najprostszych silników tego modelu. Jedno jest pewne, jest to samochód ekonomiczny ze względu na niskie spalanie oraz wygodny ze względu na komfort prowadzenia.
Co mechanik Ci powie?
W zależności od przebiegu, albo doradzi albo odradzi. Mechanicy nie zalecają kupowania BMW E46 z przebiegiem większym niż 150 000 kilometrów. Niestety samochód jest drogi w naprawie. Dużym kosztem są głównie części zamienne, takie jak dwumasowe koła zamachowe, koła pasowe napędu osprzętu czy klapki w kolektorze dolotowym. Warto zwrócić uwagę na wymianę oleju. Mimo, że komputer radzi powtarzać tę czynność co 25 000 kilometrów, to zaleca się robić to co 15 000 kilometrów. Najczęstsze usterki to awarie turbosprężarki. Właściciele decydują się je nie wymieniać ze względu na bardzo wysokie koszty, a jedynie poddać regeneracji, co wystarczy, by mogła być dalej użytkowana.
Opinie właścicieli
Opinia osób, które posiadają BMW e46 2.0 z silnikiem diesla jest bardzo podzielona. Według jednych, jest to bardzo dobrej jakości, niezawodne auto, które jak każde inne ulega jakimś awariom i usterkom. Będąc odpowiednio eksploatowane, jego sprawność będzie trwała dłużej. Drudzy są zdania, że silnik jest wadliwy i jeśli przebieg przekroczy 250 000 kilometrów, wkrótce usłyszmy głośniejszą pracę silnika oraz odnotujemy większe spalanie. Wielu kierowców jest zdania, że niezawodnymi modelami są wyłącznie te starsze i że to na tamten okres przypadają lata świetności marki.
Najpopularniejszy model BMW
Model BMW E46 diesel produkowany był w latach 1998-2005. Przez cały ten czas do pierwotnego projektu wprowadzano poprawki i udoskonalenia. Samochód ten może sprawnie i bezawaryjnie działać przez bardzo długi czas, pod warunkiem że będzie zadbany, regularnie sprawdzany oraz naprawiany natychmiast p wykryciu jakiejś, nawet drobnej usterki.